Duel Mastersin viralliset kotisivut
TAKARA TOMY
Viimeisimmät aiheet
» DMF:n tiedotukset
kirjoittaja ELTP 18.09.18 20:37

» kortteja myynnissä
kirjoittaja jonixsu93 06.09.18 12:51

» Hervanta-formaatti - uusia mahdollisuuksia
kirjoittaja Jynkkymasiina69 03.09.18 18:16

» Kiiltokortteja myynnissä
kirjoittaja Tazio95 30.08.18 16:40

» DMF Dream Sets: DMF-01"The Unfilled Dreams" - Unelmasarja seuraamaan DM-12:hta
kirjoittaja Latepate64 26.08.18 12:32

» paljon kortteja myynnissä
kirjoittaja lehtinen.pontus@gmail.com 04.08.18 18:08

Tapahtumat
Mökkitapahtuma

Yhdistyksemme järjestää mökkitapahtuman Tampereen seudulla viikonloppuna 20.-22.4. Lisätietoa ja ilmoittautuminen tapahtumaan osoitteessa https://www.duelmasters.fi/ilmo

DM Rebornin turnaus
Vielä ehdit rekisteröitymään DM Rebornin järejstämään turnaukseen osoitteessa: https://goo.gl/forms/USmnDd2ydfn5xXOL2.
Tervetuloa!


Kuukauden aktiivisimmat kirjoittajat
Latepate64
 
Zach Hartigan
 
Jynkkymasiina69
 
ELTP
 
jonixsu93
 


Yleinen sääntökysymysketju

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Siirry alas

Vs: Yleinen sääntökysymysketju

Viesti kirjoittaja Jynkkymasiina69 lähetetty 08.02.18 19:35

Mulla on ice vapor kentälle. Vastustajalla on kädessä vain yksi kortti, Crystal Memory. Vastustaja käyttää tämän spellin. Joutuuko hän luopumaan kortista jonka juuri etsi?

_________________
I'll have two number 9s, a number 9 large, a number 6 with extra dip, a number 7, two number 45s, one with cheese, and a large soda.

avatar
Jynkkymasiina69
Muinainen Jättiläinen
Muinainen Jättiläinen

Viestejä / Messages : 146
Palautepisteet / Feedback Points : 2/2
Liittynyt / Join Date : 01.02.2016
Ikä / Age : 23
Paikkakunta / Location : Pori

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Yleinen sääntökysymysketju

Viesti kirjoittaja Latepate64 lähetetty 08.02.18 19:49

Wikin Trigger Ability -sivulla: "If a trigger ability occurs during another a spell or other trigger ability, it will until wait until they fully resolved." Eli sanoisin että joutuu luopumaan, koska Crystal Memory resolvataan ensimmäisenä ja sitten vasta Ice Vaporin trigger ability resolvataan, jolloin haettu kortti discardaantuu.
avatar
Latepate64
Kehittynyt
Kehittynyt

Viestejä / Messages : 46
Palautepisteet / Feedback Points : 8/8
Liittynyt / Join Date : 18.11.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Yleinen sääntökysymysketju

Viesti kirjoittaja Jynkkymasiina69 lähetetty 08.02.18 21:37

Näin itsekin olen tämän tulkinnut. Intialaiset ja romanialaiset pellet eivät vaan osaa pelata tätä spell control pakkojen tuhoajaa vastaan. Discardaavat ja burnaavat jo ennen kuin nostavat kortit esim energy streamin käytöstä.

_________________
I'll have two number 9s, a number 9 large, a number 6 with extra dip, a number 7, two number 45s, one with cheese, and a large soda.

avatar
Jynkkymasiina69
Muinainen Jättiläinen
Muinainen Jättiläinen

Viestejä / Messages : 146
Palautepisteet / Feedback Points : 2/2
Liittynyt / Join Date : 01.02.2016
Ikä / Age : 23
Paikkakunta / Location : Pori

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Yleinen sääntökysymysketju

Viesti kirjoittaja Sademasokisti lähetetty 13.02.18 13:04

Oliko nyt niin, että instead kortit menevät lähestulkoon aina tuohon kaksoiskorvautuvuuskategoriaan (double substitution rule)? Eli pohdin skenaariota jossa minulla on Mihail ja Pulsar Tree kentällä ja tuhoutuu kilpi:
a) ei tapahdu mitään, pulsar tree pysyy kentällä, eikä kilpi rikkoonnu
b) kilpi menee rikki, pulsar treetä ei voi tuhota ja sen kyky ei aktivoidu
c) Pulsar Tree menee hautausmaalle ja kilpi ei mene rikki

Käsittääkseni voi valita joko b) tai c) vaihtoehdon, eli Mihail ei periaatteessa vaikuta. Olenko oikeassa?

_________________
avatar
Sademasokisti
Taivaankannen Elementaali
Taivaankannen Elementaali

Viestejä / Messages : 164
Palautepisteet / Feedback Points : 3/3
Liittynyt / Join Date : 05.03.2015
Paikkakunta / Location : Tampere

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Yleinen sääntökysymysketju

Viesti kirjoittaja Latepate64 lähetetty 13.02.18 17:35

Wikin Instead -sivulla: "However, if two substitution abilities that say "instead" would take place at the same time, a double substitution effect will occur and the instead that would protect the subjected creature from a regular event will not occur."

Jos Pulsar Treen päättää tuhota kilven tuhoutumisen sijaan, niin samassa yhdeydessä ei voida ketjuttaa muita substituutiokykyjä jotka liittyvät Pulsar Treen tuhoutumiseen. Kuvaamassasi tapauksessa Mihail ei siis pysty pelastamaan Pulsar Treetä. Täten voi edetä mainitsemallasi c-vaihtoehdolla (jos siis haluaa käyttää Pulsar Treen substituutiokyvyn), tai sitten d) ei käytä Pulsar Treen substituutiokykyä ja kilpi rikkoontuu.
avatar
Latepate64
Kehittynyt
Kehittynyt

Viestejä / Messages : 46
Palautepisteet / Feedback Points : 8/8
Liittynyt / Join Date : 18.11.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Yleinen sääntökysymysketju

Viesti kirjoittaja Tazio95 lähetetty 18.03.18 20:28

Vanhassa ketjussa kysyttiin, että voivatko blokkerit blokata itseään. ELTP vastasi siihen kieltävästi. Tämä jäi vaivaamaan minua, koska en muista kuulleeni sellaista sääntöä, joka kieltäisi tämän.

Katsoin Duel Masters -Wikistä blokkaamista koskevan kohdan enkä löytänyt sellaista kohtaa, että blokkeri ei voisi blokata itseään.

Eli kysyn uudelleen: Voiko blokkeri blokata itseään?
avatar
Tazio95
Viheliäinen Sadanpäämies
Viheliäinen Sadanpäämies

Viestejä / Messages : 115
Palautepisteet / Feedback Points : 3/3
Liittynyt / Join Date : 07.09.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Yleinen sääntökysymysketju

Viesti kirjoittaja ELTP lähetetty 20.03.18 13:38

Wikissä sanotaan: "Whenever one of your opponent's creatures attacks you or one of your other creatures than the blocker itself, you are able to tap one of your creatures that has the "Blocker" ability to be attacked instead, blocking the attack. The two creatures then battle each other."

Olennon tekstin perusteella tosiaan moista rajoitusta ei ole. Wikissä on kuitenkin aiemminkin ollut virheitä ja koetin muun muassa japanilaisesta wikistä löytää vahvistusta tähän. En löytänyt.

Rohkeasti olen nelisen vuotta sitten vastannut tähän kysymykseen. Kantani itse asiassa on muuttunut tässä välissä, mutta virallista vastausta ei näytä löytyvän.

_________________
The world changes, I change - My passion for Duel Masters persists.
avatar
ELTP
Ulottovuuksien Yliolento
Ulottovuuksien Yliolento

Viestejä / Messages : 1470
Palautepisteet / Feedback Points : 25/25
Liittynyt / Join Date : 17.08.2014
Paikkakunta / Location : Espoo

http://www.dmfinland.org

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Yleinen sääntökysymysketju

Viesti kirjoittaja ELTP lähetetty 20.03.18 15:11

Tuli kaiveltua ja keskusteltua tästä lisää. Japanilainen DM wiki tietää kertoa että blokkerikyvyn selitys täsmennettiin muotoon "Blocker (You may tap this creature and change the target of the opponent's creature to this creature)" DMR-17-setissä. Eli kyseessä ei siis ole hyökkäyksen pysäytys vaan uudelleen ohjaus. Näin ollen blokkeri ei voi uudelleen ohjata hyökkäystä itsestään itseensä, eikä voi blokata.

_________________
The world changes, I change - My passion for Duel Masters persists.
avatar
ELTP
Ulottovuuksien Yliolento
Ulottovuuksien Yliolento

Viestejä / Messages : 1470
Palautepisteet / Feedback Points : 25/25
Liittynyt / Join Date : 17.08.2014
Paikkakunta / Location : Espoo

http://www.dmfinland.org

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Yleinen sääntökysymysketju

Viesti kirjoittaja Tazio95 lähetetty 20.03.18 16:03

Kiitos vastauksesta! Tämä oli kieltämättä vaikea ongelma.

Whatsappissa on keskusteltu toisesta ongelmasta. Laitan senkin tänne, jotta tästä voidaan lukea uudelleen, jos aiheesta keskustellaan lisää.

Vastustajalla ei ole muita olentoja kuin Bazagazeal Dragon ja Tropic Crawler blokkaisi sen hyökkäyksen. Niin mitä silloin tapahtuu? Kuoleeko Tropic Crawler vai palauttaako se Bazagazealin takaisin käteen?
avatar
Tazio95
Viheliäinen Sadanpäämies
Viheliäinen Sadanpäämies

Viestejä / Messages : 115
Palautepisteet / Feedback Points : 3/3
Liittynyt / Join Date : 07.09.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Yleinen sääntökysymysketju

Viesti kirjoittaja Tazio95 lähetetty 06.04.18 20:30

Tämä ei ole varsinaisesti sääntökysymys, mutta laitetaan tähän.

Necrodragon jagraveenillä ja Necrodragon Bryzenagalla on rotuna Dragon Zombie, mikä on oikeastaan sama kuin Zombie Dragon -rotu. Onko Dragon Zombie eri rotu kuin Zombie dragon? Ja jos sitä saa käyttää samana rotuna, niin mikä olisi se perustelu?
avatar
Tazio95
Viheliäinen Sadanpäämies
Viheliäinen Sadanpäämies

Viestejä / Messages : 115
Palautepisteet / Feedback Points : 3/3
Liittynyt / Join Date : 07.09.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Yleinen sääntökysymysketju

Viesti kirjoittaja Latepate64 lähetetty 06.04.18 20:32

Wikissä Zombie Dragon -sivulla:

In the TCG, a few cards were incorrectly translated as having the "Dragon Zombie" race. These creatures should be treated as being Zombie Dragons.
avatar
Latepate64
Kehittynyt
Kehittynyt

Viestejä / Messages : 46
Palautepisteet / Feedback Points : 8/8
Liittynyt / Join Date : 18.11.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Yleinen sääntökysymysketju

Viesti kirjoittaja Jynkkymasiina69 lähetetty 06.04.18 20:34


_________________
I'll have two number 9s, a number 9 large, a number 6 with extra dip, a number 7, two number 45s, one with cheese, and a large soda.

avatar
Jynkkymasiina69
Muinainen Jättiläinen
Muinainen Jättiläinen

Viestejä / Messages : 146
Palautepisteet / Feedback Points : 2/2
Liittynyt / Join Date : 01.02.2016
Ikä / Age : 23
Paikkakunta / Location : Pori

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Yleinen sääntökysymysketju

Viesti kirjoittaja Tazio95 lähetetty 06.04.18 20:42

@Latepate64 kirjoitti:Wikissä Zombie Dragon -sivulla:

In the TCG, a few cards were incorrectly translated as having the "Dragon Zombie" race. These creatures should be treated as being Zombie Dragons.

Tätä vähän ajattelinkin, ihmetyttää vaan se, että ne onnistuivat tekemään saman virheen kahdesti. Mad
Kiitos nopeasta vastauksesta.
avatar
Tazio95
Viheliäinen Sadanpäämies
Viheliäinen Sadanpäämies

Viestejä / Messages : 115
Palautepisteet / Feedback Points : 3/3
Liittynyt / Join Date : 07.09.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Yleinen sääntökysymysketju

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa